Εργαστηριακοί Κύκλοι

Κλόουν για τους τολμηρούς
Θέατρο Τ
«Κλόουν για τους τολμηρούς»
Εργαστηριακός κύκλος 6 συναντήσεων με τον Αλέξανδρο Μιχαήλ
«Κατά βάση είμαστε όλοι κλόουν, απλά περνάμε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μας προσπαθώντας να κρύψουμε αυτή τη ντροπιαστική πραγματικότητα κάτω από στρώματα ευφυΐας, καλλιέργειας και κοινωνικού καθωσπρεπισμού.» John Wright
Ο κλόουν δεν είναι μακιγιάζ, κόκκινη μύτη, πολύχρωμα κοστούμια, παιδικά πάρτι και τσίρκο, ούτε φτηνά τρικ που μας κάνουν να γελάμε. Ο κλόουν στέκεται μπροστά στο κοινό του, γυμνός και απροστάτευτος. Υπάρχει ακέραιος στο εδώ και τώρα, χωρίς μέλλον, χωρίς παρελθόν. Είναι ελεύθερος, γιατί δεν έχει τίποτα να χάσει, τα έχει χάσει ήδη όλα. Και συνεχίζει.
Κάπου στα 1960, ο Lecoq παρατήρησε πως αυτό που μας κάνει να γελάμε στον κλόουν (του τσίρκου), είναι η απροσποίητη προσωπική τραγωδία του ατόμου πίσω από τη μάσκα, τη μικρότερη μάσκα στον κόσμο, που όπως κάθε μάσκα, δεν κρύβει, αλλά αποκαλύπτει. Έτσι, ο (θεατρικός) κλόουν έγινε κομβικό εργαλείο στη διδασκαλία του.
Ο κλόουν είναι διαρκώς ανοιχτός σε κάθε ερέθισμα, σε κάθε ενδεχόμενο. Δεν υπάρχει χαρακτήρας, ούτε θεατρικές συμβάσεις, όλα είναι εδώ, όλα γίνονται στα αλήθεια και όλα είναι σοβαρά. Αυτή η γείωση, αυτή η διαρκής αναμέτρηση με το απρόβλεπτο τώρα είναι εργαλεία για τον ηθοποιό, τον καλλιτέχνη, τον άνθρωπο. Και όπως λέει και ο John Wright, «Στην καρδιά της δημιουργικότητάς μας βρίσκεται η διάθεση για παιχνίδι, και ο κλόουν είναι το κλειδί για αυτή τη διάθεση».
Στόχοι του εργαστηρίου είναι:
– Να εξερευνήσει τη θεατρική φόρμα του κλόουν στο σήμερα.
– Να καλλιεργήσει την τόλμη, τον αυθορμητισμό, την αμεσότητα, την παρόρμηση και την ειλικρίνεια σαν σκηνικά εργαλεία.
– Να μας ασκήσει στον αυτοσχεδιασμό και το (θανάσιμα σοβαρό) παιχνίδι ως μέσα για να δημιουργήσουμε αυθεντικότερες εμπειρίες στο θέατρο.
– Να (α)κ(λ)ο(ου)νίσει το δημιουργικό μας πνεύμα.
Το εργαστήριο απευθύνεται στους τολμηρούς (ηθοποιούς, performers, ακροβάτες, χορευτές, μουσικούς, σκηνοθέτες, δημιουργούς του δικού τους έργου, σπουδαστές δραματικών σχολών, ενδιαφερόμενους με προηγούμενη θεατρική εμπειρία).
Χρήσιμες πληροφορίες
Ημέρες & ώρες εργαστηρίου: 13 Μαρτίου – 17 Απριλίου 2019, κάθε Τετάρτη, 18:00 – 21:00 (6 συναντήσεις)
Χώρος διεξαγωγής εργαστηρίου: 11 Grey Studio, Λ. Ιασωνίδου 11, Θεσσαλονίκη
Κόστος συμμετοχής: 100€ (εξόφληση έως 28/2/2019) ή 125€ (50€ προκαταβολή έως 28/2/2019 και εξόφληση την πρώτη μέρα του εργαστηρίου)
Φόρμα συμμετοχής: https://bit.ly/2TKGM1V
Περισσότερα:
Facebook page Θεάτρου Τ: www.facebook.com/theatrot
Facebook event εργαστηρίου: www.facebook.com/events/288625098494908
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 2310 854 333
Ο Αλέξανδρος Μιχαήλ
Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, ο Αλέξανδρος Μιχαήλ παίζει, διδάσκει και σκηνοθετεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σπούδασε σωματικό θέατρο και θέατρο της επινόησης με την παιδαγωγική του Lecoq στο London International School of Performing Arts (LISPA) και Σύγχρονη Performance στο Brunel University στο Λονδίνο. Σημαντικές συνεργασίες του περιλαμβάνουν: Marina Abramovic, Mark Storor, Penny Woolcock, Station House Opera, Andrew Dawson, English National Opera κ.ά.
Δουλειές τού έχουν ανατεθεί και χρηματοδοτηθεί από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, έχουν φιλοξενηθεί σε θέατρα, μουσεία και φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπου και βραβεύτηκαν. Προσκεκλημένος λέκτορας στο Greenwich University του Λονδίνου, έχει διδάξει υποκριτική στην Ανώτερη Δραματική Σχολή «Ανδρέας Βουτσινάς» και έχει διδάξει πλήθος σεμιναρίων, πάντα με έμφαση στο σώμα, στο εδώ και τώρα τη θεατρικής πράξης, σε ΔΗΠΕΘΕ, εργαστήρια και ομάδες χορού και θεάτρου σε όλη τη χώρα. Από το 2017 έχει αναλάβει τη διεύθυνση του εκπαιδευτικού προγράμματος του Θεάτρου Τ.

Κλόουν για τους τολμηρούς
Θέατρο Τ
«Επικοινωνία θεάτρων και θεατρικών παραστάσεων»
Νέος εργαστηριακός κύκλος 4 συναντήσεων
με τη Λία Κεσοπούλου, Υπεύθυνη Επικοινωνίας Θεάτρου Τ
- Πώς χτίζεται η ταυτότητα ενός θεάτρου/μιας θεατρικής ομάδας και πώς επικοινωνείται σε διαφορετικά κοινά; Ποια εργαλεία της εταιρικής επικοινωνίας μπορούμε να αξιοποιήσουμε στο θέατρο σήμερα;
- Τι είναι επικοινωνία, τι δημόσιες σχέσεις και τι marketing; Πώς συνδέονται μεταξύ τους και πώς χρησιμοποιούνται για την προβολή ενός θεάτρου/μιας θεατρικής ομάδας/μιας θεατρικής παράστασης;
- Πόσο σημαντικό είναι το ίδιο το έργο για τη δημιουργία της στρατηγικής και του περιεχομένου της επικοινωνίας μιας θεατρικής παράστασης;
- Ποιες δεξιότητες οφείλει να διαθέτει κανείς για να ασχοληθεί με το συναρπαστικό αλλά σύνθετο έργο της επικοινωνίας;
Αυτά είναι μερικά μόνο από τα ερωτήματα που θα τεθούν προς συζήτηση στον νέο εργαστηριακό κύκλο μαθημάτων που διοργανώνει, για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, το Θέατρο Τ, με τίτλο «Επικοινωνία θεάτρων και θεατρικών παραστάσεων» και εισηγήτρια την Υπεύθυνη Επικοινωνίας και Προβολής του Θεάτρου Τ, Λία Κεσοπούλου. Η διάρκεια του εργαστηρίου είναι τέσσερις εβδομάδες (13 Μαρτίου – 3 Απριλίου 2019) και τα μαθήματα πραγματοποιούνται κάθε Τετάρτη, 18:00 – 21:00, στο Θέατρο Τ (Αλ. Φλέμινγκ 16).
Συνδυάζοντας ποικίλες θεωρητικές προσεγγίσεις από τους τομείς της εταιρικής επικοινωνίας, των δημοσίων σχέσεων και του marketing με case studies και απτά παραδείγματα από τη σύγχρονη ελληνική θεατρική πραγματικότητα, στόχος του εργαστηρίου είναι οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν πλήρη και καθαρή εικόνα για το πώς χτίζεται, βήμα-βήμα, η επικοινωνία ενός θεάτρου (ή, ευρύτερα, ενός πολιτιστικού οργανισμού) και μιας θεατρικής παράστασης (ή, ευρύτερα, μιας καλλιτεχνικής δράσης). Στο τέλος του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να κατανοήσουν τον πολυεπίπεδο ρόλο της επικοινωνίας στο θέατρο σήμερα, αποκτώντας νέες και εμπλουτίζοντας ήδη υπάρχουσες γνώσεις, αλλά και επαναπροσδιορίζοντας έννοιες, τάσεις και πρακτικές στον χώρο.
Το εργαστήρι απευθύνεται σε σπουδαστές σχολών επικοινωνίας/δημοσιογραφίας, marketing, διαφήμισης ή δημοσίων σχέσεων που ασχολούνται ή ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με την επικοινωνία στο θέατρο, σε σπουδαστές δραματικών σχολών/σχολών θεάτρου, ηθοποιούς και σκηνοθέτες που θέλουν να κατανοήσουν τον ρόλο της επικοινωνίας στο θέατρο σήμερα, σε δημοσιογράφους και επαγγελματίες της επικοινωνίας/των δημοσίων σχέσεων που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, αλλά και σε άτομα που θέλουν να γνωρίσουν αυτή τη λιγότερο γνωστή πτυχή του θεάτρου.
Η Λία Κεσοπούλου
Η Λία Κεσοπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Επικοινωνία, Μέσα και Πολιτισμό (BSc) στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, International Marketing (MSc) με ειδίκευση στον τομέα του marketing communication στο University of the West of Scotland και Corporate Communications (PhD) με ειδίκευση στους τομείς της εταιρικής ταυτότητας και του branding στο Aarhus School of Business. Από το 2006 ασχολείται επαγγελματικά με τα αντικείμενα αυτά, έχοντας συνεργαστεί με πολλά διαφορετικά brands. Από το 2014 ασχολείται, σχεδόν αποκλειστικά, με το θέατρο και τον πολιτισμό ευρύτερα. Στο διάστημα αυτό έχει συνεργαστεί, για τη στρατηγική επικοινωνία θεατρικών παραστάσεων και άλλων πολιτιστικών/καλλιτεχνικών δράσεων, με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, τα θέατρα Αθήναιον και Αριστοτέλειον, το Vis Motrix Performance Studio και πολλές θεατρικές ομάδες από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Από το 2016 είναι Υπεύθυνη Επικοινωνίας και Προβολής του Θεάτρου Τ και ιδρυτικό μέλος της θεατρικής ομάδας mammals, στην οποία είναι υπεύθυνη για την οργάνωση των παραγωγών και την επικοινωνία τους.
Χρήσιμες πληροφορίες
Ημέρες & ώρες εργαστηρίου: 13 Μαρτίου – 3 Απριλίου 2019, κάθε Τετάρτη, 18:00 – 21:00 (4 συναντήσεις)
Χώρος διεξαγωγής εργαστηρίου: Θέατρο Τ, Αλ. Φλέμινγκ 16, Θεσσαλονίκη
Κόστος συμμετοχής: 80€ (εξόφληση έως 4/3/2019) ή 100€ (50€ προκαταβολή έως 4/3/2019 και εξόφληση την πρώτη μέρα του εργαστηρίου)
Φόρμα συμμετοχής: https://bit.ly/2SOrDj2
Περισσότερα:
Facebook page Θεάτρου Τ: www.facebook.com/theatrot
Facebook event εργαστηρίου: www.facebook.com/events/318730198777945
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 2310 854 333