Το σώμα της μάσκας
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
Το Θέατρο Τ σε συνεργασία με το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών Α4Μ ξεκινάει από το Μάρτιο ένα ακόμα νέο εργαστηριακό κύκλο, με αντικείμενο τη θεατρική μάσκα, που διευθύνει ο Αλέξανδρος Μιχαήλ.
Η ΜΑΣΚΑ
Καλύπτοντας τις εκφραστικές δυνατότητες του προσώπου
η μάσκα αμβλύνει τις κινήσεις του ηθοποιού και όλα
επιστρέφουνε στο σώμα προσφέροντας του μια
τελείως διαφορετική αίσθηση του χώρου,
της σκηνικής του παρουσίας και της δραματικής του έκφρασης.
Giovanni Fusetti
Κομβικό εργαλείο στην εκπαίδευση του σωματικού ηθοποιού – δημιουργού, η μάσκα μεταμφιέζει, μεταμορφώνει, κρύβει και αποκαλύπτει, απελευθερώνει και αναδεικνύει. Συνδυάζοντας την ένταση της συναισθηματικής αντίληψης με τη σωματική διαθεσιμότητα, εγρήγορση και ακρίβεια, προτείνει μια εναλλακτική στην ψυχολογική προσέγγιση του θεάτρου, καθώς κινείται αντίθετα, από τα έξω προς τα μέσα.
Η ουδέτερη μάσκα
Η ουδέτερη μάσκα, ο κεντρικός άξονας της παιδαγωγικής του Lecoq, δημιουργεί έναν καθαρό χώρο εμπειρίας όπως ο άδειος καμβάς. Βρίσκεται σε τέλεια αρμονία. Δεν έχει έκφραση, γιατί δεν έχει ιστορία. Η όψη της προκαλεί ηρεμία. Κινείται με την μέγιστη δυνατή οικονομία. Προσκαλεί αυτόν που τη φοράει σε μια κατάσταση ανοιχτής διερεύνησης του μέσα και του έξω κόσμου, σε ένα καθεστώς ελεύθερης αναζήτησης και δεκτικότητας. Τον προσκαλεί να κοιτάξει, να ακούσει και να νιώσει τον κόσμο με έναν τρόπο πρωτόλειο, σαν για πρώτη φορά.
Η μάσκα larval
Από το καρναβάλι της Βασιλείας όπου γεννήθηκαν πριν ο Lecoq ανακαλύψει την παιδαγωγική τους αξία, οι μάσκες larval είναι μεγάλες, πρωτόλειες (εμβρυονικές) μάσκες με πολύ απλά χαρακτηριστικά που έχουν έκφραση αλλά δεν είναι ακόμα ανθρώπινα. Απαιτούν έντονη σωματικότητα και δίνουν σχήμα, όγκο και καθαρότητα στην κίνηση του ηθοποιού αφαιρώντας ταυτόχρονα οποιαδήποτε περιττή έκφραση του σώματος.
Στόχος του Εργαστηρίου
- Να εξερευνήσουμε τη μάσκα σαν κινούμενη δομή που προτείνει τις δικές της δυναμικές κινήσεις και φόρμες στο σκηνικό χώρο.
- Να ανακαλύψουμε το σώμα που μπορεί να την αποκαλύψει.
- Να καλλιεργήσουμε την κινησιολογική μας ενσυναίσθηση και τη δυναμική της συναισθητικής μας έκφρασης στο χώρο μέσα από τον αυτοσχεδιασμό με διαφορετικές μάσκες.
- Να αντιληφθούμε τις βασικές αρχές της κίνησης της μάσκας.
Σε αυτό το εργαστήριο οι συμμετέχοντες μέσα από τον αυτοσχεδιασμό θα κληθούν να «φέρουν στη ζωή» διαφορετικές μάσκες (Ουδέτερη μάσκα, μάσκες αντικείμενα, μάσκες larval) ανακαλύπτοντας με το σώμα τους καινούριες δυναμικές και νέα εκφραστικά μέσα και αναπτύσσοντας δεξιότητες εμψύχωσης της κάθε μάσκας που προτείνει το δικό της φάσμα, σώμα, τρόπο και σύνολο δυνατοτήτων.
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
Το εργαστήριο απευθύνεται σε: Ηθοποιούς |performers |ακροβάτες |χορευτές |εκπαιδευτικούς |σκηνοθέτες |σε δημιουργούς του δικού τους έργου |επαγγελματίες και ερασιτέχνες με κάποια εμπειρία |φοιτητές και σπουδαστές.
ΕΝΑΡΞΗ & ΔΙΑΡΚΕΙΑ
- Κάθε Πέμπτη από 2 Μαρτίου μέχρι 6 Απριλίου 2017, 6μμ. – 9μμ. (18 ώρες)
- Δηλώσεις συμμετοχών μέχρι την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2017
- Περιορισμένος αριθμός θέσεων
Info
- Διοργάνωση: Θέατρο Τ & Κέντρο Παραστατικών Τεχνών Α4ΜΧώρος διεξαγωγής: Κέντρο Παραστατικών Τεχνών Α4Μ
- Διεύθυνση: Ολυμπίου Διαμαντή 30, 4ος όροφος (Άνω Λαδάδικα), Θεσσαλονίκη
- Πληροφορίες – Εγγραφές: 6976 82 31 22, [email protected]
- Κόστος συμμετοχής: 80€ (προκαταβολή 40€)
- Έκπτωση: 70€ με την άμεση εξόφληση
Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
- Με έδρα τη Θεσσαλονίκη ο Αλέξανδρος Μιχαήλ παίζει, διδάσκει και σκηνοθετεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σπούδασε σωματικό θέατρο και θέατρο της επινόησης με την παιδαγωγική του Lecoq στο London International School of Performing Arts (LISPA) και Σύγχρονη Performance στο Brunel University στο Λονδίνο. Σημαντικές συνεργασίες του περιλαμβάνουν: Marina Abramovic, Mark Storor, Penny Woolcock, Station House Opera, Andrew Dawson, English National Opera κ.α.
Δουλειές του έχουν ανατεθεί και χρηματοδοτηθεί από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, έχουν φιλοξενηθεί σε μουσεία, θέατρα και φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό όπου και βραβεύτηκαν. Προσκεκλημένος λέκτορας στο Greenwich University του Λονδίνου έχει διδάξει υποκριτική στην Ανώτερη Δραματική Σχολή «Ανδρέας Βουτσινάς» στη Θεσσαλονίκη και έχει οργανώσει πλήθος σεμιναρίων πάντα με επίκεντρο το σώμα σε συνεργασία με ΔΗΠΕΘΕ, εργαστήρια και ομάδες χορού και θεάτρου στη χώρα.